La dona bastó

La dona bastó

Ens trobem per anar al concert. 

Una cervesa i una hamburguesa ens acompanyen mentre esperem. 


Ens posem al dia.

Solituds i demandes.

Alegries i dols.

Aprenent, constantment aprenent a viure.

Compartint es fa més portable.


Lectures i escriptures. La pròpia vida, un simulacre. 

De vegades ens pensem tenir cert control sobre el propi camí, 

tot està bé o no, tot està escrit.


L’actitud marca la diferència.

Cor, ment i voluntat.

Em sento bé o vull sentir-me bé i aleshores me’n sento?


Voluntat de ser

Voluntat de fer

Acció creativa

Acció generosa


Em responsabilitzo del meu benestar.

Assumeixo limitacions, imperfeccions, errors, mancances. 

No sóc perfecte, sóc!

I gaudeixo de ser 

de fer de mirar, contemplar

d’escriure i llegir

de compartir

de celebrar

d’acompanyar

i en pateixo i em canso i

descanso i torno a començar.


Som cor, ment i voluntat

Voluntat de celebrar, d'agrair, 

de generar amor i bellesa.


Voluntat de posar límits a l’agressió, al judici, 

a les demandes i a les neurosis pròpies i alienes.


Viure amb esperança i plenitud el que es presenta en cada etapa.

Cada dificultat una oportunitat per aprendre.

Patim perquè no acceptem

perquè posem resistència.


Junts si no puc sola,

poques vegades puc sola.

Necessito l’amiga, la filla,

el fill, el company, el germà… 

a l’altre.

Ens necessitem per ser complets.

Ser un amb els altres

El goig de ser jo amb els altres.


……………………………………………………………………………………….


Ets una dona bastó, em diu.

Sí, ho assumeixo amb cert orgull i consciència de la càrrega.


Em cal explorar resistència i límits

Pocs sacrificis, es cobren cars.


Cadascú es responsable de la pròpia vida,

junts ens alleugerim el pes, el compartim,

però cadascú porta el seu.

Cadascú pateix i gaudeix el seu ser.


Empatia sí però tampoc massa.

No avançar-me, no fer el que l’altre pot fer sol. Respectar-lo.


Primer ocupar-me de mi per poder ser bastó pels altres.


3/8/2021


11:33h

els números em fan l’ullet!





Comentaris