Diccionari de supervivència (en construcció)

 

A d’arrogància. No necessito l’aprovació dels altres, potser m’agrada, però treballo per veure els altres com a iguals.

B de bondat em demana comprensió i amor: fer pel bé propi i aliè.

C de compromís amb mi i amb els altres. Motor que em mou, m’activa.

D de donar, donar-me, regalar-me als altres. Fer el que crec que he de fer. No més.

E d’esperança, confiança en el futur, en la capacitat de millorar jo i el món. Raó per actuar.

F de felicitat. No espero la felicitat, sóc feliç amb les meves circumstàncies, feliç de ser.

G de guerra, de la guerra interior a la guerra entre pobles. Treballo per la pau interior, per tenir els meus dimonis identificats i per no alimentar-los, perquè hi són i creixen fàcilment.

H de humilitat, lloc des d’on procuro ser i fer, per aportar el meu granet de sorra.

I de infants, vida que creix de manera natural, malgrat tot.

J de justícia, és justícia si és bona per mi i per l’altre, si no fereix, si no humilia, si ens acosta malgrat les diferències.

K de kilos, compro kilos d’optimisme, kilos de paciència, kilos de disciplina per mantenir l’alegria de viure, per generar bon rotllo, per Salut.

L de llestesa per saber triar quines batalles mentals i de relació vull i puc lliurar. Saber veure que puc fer jo, que depèn de mi.

M de mare, que dóna vida i la fa créixer. Períodes: anhel (inici), concreció, criança (nus) i deixar anar (desenllaç). Per tornar a ser.

N de neurosi, en prenc nota i m’esforço per superar-la, arraconar-la, distreure-la. M’agrada tenir-ne vàries perquè així una treu l’altra.

O d’orgasme perquè no em nego el plaer sexual.

P de pare. qui té cura de la mare, de la llar (inici). Protegeix però no ofega, acompanya (nus) i deixa anar (desenllaç). Per tornar a ser.

Q de què? em faig preguntes, perquè cada situació em planteja reptes. Em pregunto: en aquest moment què em toca aprendre, què he de canviar... 

R de rabia, la justa, millor poca. La utilitzo com energia, per neutralitzar-la procuro convertir-la en acció creativa.

S de supèrbia (sentiment de superioritat) em cal identificar-la i tenir-la a ratlla, perquè genera enuig i ràbia, impedeix arribar als altres.

T de tranquil·litat, objectiu a assolir, des d’on puc ser plenament. No sempre m’és possible però la persegueixo.

U unitat, som àtoms de la humanitat, tot és u, no avancem si no ho fem junts. 

V de veritat, aquella que construïm junts, feta de petites veritats, polièdrica, enorme, impossible que un de sol la vegi tota.

W de water, perquè puc, podem elevar-nos amb el pensament, infinitament, però tocant de peus a terra, va bé netejar el water de casa, treure la pròpia merda i potser la dels altres.

X de xalar, passar-ho bé amb plaer i alegria. Cada dia una estoneta o moltes.

Y de yootube, facebook, instagram, whatsapp… i tots els artilugis tecnològics i virtuals que inunden les nostres vides utilitzar-los amb mesura, a favor meu, nostre.

Z de zoo, de zel, som animals que volem ser humans. No sóc perfecte, no som perfectes, em perdono les debilitats, les misèries i les perdono aprenent de cada acció si és possible per no repetir-les.


Rosa. Canapost 14/2/2021 






Comentaris

  1. Rosa novament gràcies per les teves aportacions en forma de paraules amb significat. Cada lletra m'ha dut a una reflexio persona. M. Anton

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada