Contracorrent

Potser sóc una irresponsable o una inconscient. No em tenia per això però em sento sola en la defensa de la tornada a l'escola de nens i nenes.

Les mesures del Departament em semblen més que absurdes, aberrants. Penso, segurament equivocada, que són fetes per cobrir-se les espatlles legals en cas d'algun "contagi". No són fetes, penso, segurament equivocada, a favor de l'educació, a favor dels infants. Cobreixen just l'expedient.

La resposta de gran part dels docents i dels sindicats, tampoc l'entenc, me n'estic de qualificar-la, segurament que seria injusta.

Jo, irresponsable com m'he tornat, en lloc de queixar-me per no poder complir les mesures de seguretat em queixo per la manca de mestres i d'espais, per la manca de lideratge, coratge i compromís del Departament.

Jo, irresponsable com sóc, demano obrir les escoles, convidar les famílies, els ajuntaments i la xarxa social a col·laborar per garantir el dret a l'educació, per treballar en xarxa, per compensar les grans desigualtats i oferir un espai de relació, educació i cultura a la comunitat.


Comentaris

  1. Molt d'acord amb tu Rosa. Jo també dec ser una irresponsable...

    ResponElimina
  2. Yo no sé si hay que abrir ya en estas fechas las escuelas, lo que sí sé es que el departamento de educación (en mi caso Gobierno vasco), debería estar preparando la vuelta a clase en setiembre junto con sindicatos, docentes y resto de comunidad educativa e inyectando presupuesto extra pues previsiblemente serán necesario más profesorado y más medios. Pero no, de eso no se habla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Triste y cierto. La educación, la infancia, no són prioridad.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada