Confinament 11. Em perdono


Continua l’allau de whatsapps amb vídeos, esquemes, consells, acudits... Instagram, facebook... acompanyen, distreuen però també enganyen la gana, gana de gent, de relacions personals físiques, significatives, estimades.

Em plantejo deixar-les, les xarxes, però no m’acabo de decidir. Ens diuen que són addictives, que ens manipulen, que distreuen el personal dels problemes reals, que són la nova droga... Segur que sí, tothom té raó, tothom té les seves raons, jo també! I filla del meu temps em moc, a les palpentes en el món que m’ha tocat viure. Insegura, intentant posar criteri, seny, equilibri a un caos impossible.

No hi ha perfeccions, no hi ha possibilitat d’ordre, hi ha la vida per viure i ho faig activament, sigui el confinament, sigui la convivència, sigui la incertesa, sigui la manipulació, sigui l’art, la cultura, la natura, els afectes, els amors... visc, visc intensament el què em toca viure, ho gaudeixo i ho pateixo, no sé si a parts iguals, depèn del dia.

Vull parar de menjar-me el coco, d’exigir-me reflexió o una bona forma física, ja no vull ni necessito demostrar res. Sóc i prou, i amb prou feines.

Intentaré viure les meves contradiccions amb humor i acceptació, no puc ni vull prendre decisions definitives perquè sé que no les mantinc. Sóc voluble: ara vull desinformar-me i apartar-me del món i a la tarda apuntaré en una punta de diari aquell article tant interessant que vull imprimir-me per engreixar el dossier de l’aniversari confitat.

Doncs això, ara em desinformo i a la tarda m’informo. Ara estic trista i després més tranquil·la ballo amb la música d’en Khaled i potser al vespre em posaré al llit i llegint “Nit de 1911” de la Maria Àngels Anglada trobaré una frase que em doni la pau suficient per tenir un son plàcid.

...m’agrada de pensar que sí, encara que no havia hagut cap conversa, ni un sol mot, ni, m’havia semblat llavors, cap signe visible d’interès, llevat de la nostra altra marca d’humans, aquest germà petit de la paraula, el somriure...




Comentaris