Confinament 1

Amigues,
Pel whatsapp ens anem donant ànims, algú proposava compartir pensaments, m’hi poso. Recuperem les “cartes” i tot allò que ens mantingui en contacte i ens faci sentir més acompanyades i tranquil·les. 

He tingut algun moment d’angoixa, ja em coneixeu, sóc ocell, m’agrada tenir un bon niu per tornar després de cada vol però el niu sempre m’ha quedat petit, l’estada és la justa per recuperar forces.

Aquest confinament és un repte, molt conscient que jo el tinc en unes molt bones condicions (espai, internet, sortida, nevera plena...) penso en les famílies de quatre o cinc persones en pisos de vuitanta metres quadrats, o en els sense sostre o en els refugiats... també penso en els fills de puta que han espoliat el país, en els miserables que han retallat la sanitat i els serveis públics, ara, més que mai, veiem quant necessaris són.

El què deia, un repte de convivència amb la parella, de suport als pares (persones d’alt risc), de convivència amb mi mateixa. Volia temps per mi, doncs ja el tinc, i ara què en faig? El primer que sé que em cal és disciplina, sóc responsable, treballadora... bla, bla, bla... però disciplinada no gaire, em deixo portar per impulsos i fàcilment puc distreure’m amb tonteries o neures de neteja que no em satisfan gens. Se’m fa necessari un programa, això sí que se’m dóna bé, planificar, organitzar... per després saltar-m’ho i, sovint, sentir-me malament. Uf! Quin rotllo psicoanalític!

Bé, anem al planning, a veure si us agrada, i compartim plannings per divertir-nos, per acompanyar-nos, per ajudar-nos... Penso tant en vosaltres! Com us trobo a faltar! Com us estimo! Quant importants sou per mi! Sort que tinc en Jaume al costat que està per mi, em coneix i sap que aquest retir involuntari se’m fa feixuc, pateix per mi i n’està pendent.

Vinga, som-hi:
  • -          Llevar-nos no massa tard, entre vuit i nou, abans he fet uns quants exercicis suaus.
  • -          Mantenir la rutina de la higiene personal.
  • -          Vestir-me còmode però com si hagués de sortir.
  • -          Obrir finestres, ventilar, respirar l’aire del matí, mirar el cel...
  • -          Amb la radio posada, preparar-nos l’esmorzar, parar taula amb aquelles estovalles de l’àvia o aquelles que em vaig comprar per un dia especial... esmorzar, mirar xarxes socials, fer un Sudoku...
  • -          Endreçar o netejar la casa, cada dia un raconet, ahir el lavabo i plantes, avui rentadora i fregar la cuina... algun dia acabar d’endreçar la biblioteca i tota aquella paperassa que fa tres anys espera ser llençada.
  • -          Temps lliure per a una tasca o objectiu individual: llegir, escriure, fer o gestionar fotos...
  • -          Tasca compartida amb en Jaume; nosaltres que podem, a l’aire lliure.
  • -          Trucar als pares, passar-nos informació per whatsapp amb els germans.
  • -          Preparar junts el dinar, amb cura, bo i ben presentat, no massa abundant ja que ens movem poc.
  • -          Sofà: diari, TV, xarxes... mirar potser una peli o una sèrie (Plataforma Filmin)
  • -          Abans de les cinc tornar a activar-me, sortir a caminar una horeta
  • -          Berenar: infusió i una galeta o dues amb una mica de xocolata, ummm!
  • -          Depèn del dia pintar, llegir... o anar a veure als pares, algun dia sopar amb ells, acompanyar-los sempre que calgui.
  • -          Vídeo trucada als fills (filla, fill, gendre, nora, néts i nétes)
  • -          Preparar junts un sopar lleuger: crema de verdures o amanida i una mica de formatge o pernil... recollir la cuina i el menjador; al matí ens agrada trobar-lo net i endreçat.
  • -          Una mica de TV, xarxes, llegir... i abans de les dotze a dormir! Un parell de dies em vaig quedar enganxada i mig endormiscada davant de la TV fins quarts de dues i em quedo amb una sensació de fer l’idiota que no m’agrada.
  • -          Higiene personal, petons de bona nit i un pensament amorós que ens porti, si pot ser, somnis tranquils.

Bona nit! Que tingueu bons pensaments!



Comentaris

  1. Rosa, em sembla una planificació excel·lent! Jo faig alguna cosa semblant, però adaptada al meu entorn, és clar. El teu passeig de tarda el reparteixo entre matí i tarda, pel passadís de casa. Ahir ho vaig fer escoltant música moguda. De llegir encara no he trobat el moment, i això que en tinc ganes. Això sí, faig anglès i música. Ho aniré perfeccionant... També trobo a faltar les amigues d'aprop! Abraçades

    ResponElimina
  2. Bonica,

    Que bé llegir-te! Sempre és un plaer Rosa! Gràcies per fer-ho i compartir!

    Que bonica la foto dels Pensaments, d'un lila-blau que enamora, transmet energia, bellesa, calma...coses que en aquests moments tant necessitem!

    T'imagino en aquesta caminada de tarda entre les oliveres, caminant, respirant, gaudint del cel ample...que bé, segur que ens envies molta energia ben plena de llum!

    M'han agradat molt els consells dels àpats lleugers (ja que no ens movem gaire) és una molt bona reflexió! Me l'apunto!

    Nous reptes: cuidar dels nostres des de la distància, aprendre a cuidar-nos desde casa...mirar endins! I encara que trobem a faltar les amigues, escrits com aquests, ens fan sentir-les ben aprop! Gràcies Rosa!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada