Perduda

On sóc jo?
M'he perdut! Ben perduda en un bosc de dies plens.
Plens de camins al mercat, a la botiga, al rebost, a la nevera, als fogons.
Camins plens de persones i personetes estimades, tan estimades que m'hi fusiono.
Al vespre, al posar-me al llit, em pregunto: on sóc jo?
Perduda, ben perduda en un bosc de dies plens, fins passat reis!

On sóc jo?
A la llibreria endreçada, a la taula ben parada:
estovalles de cotó, tovallons, coberts, plats i gots, la panera del pa, els estalvis i la gerra d'aigua.
Cadires per a tots amb el seu coixí, les trones pels petits.
On sóc jo? Als calamars farcits, a l'amanida d'enciam, escarola i una mica d'api,
a la sopa de la reina, al rostit... A la roba estesa al sol...

On sóc jo?
En aquest poema,
a la gandula, amb el sol a l'esquena i el llapis a la mà,
de banda sonora els ocells,
feliç com un anís, perdent-me i trobant-me,
que hi ha temps per a tot.

31 de desembre 2019


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada