La maleta vermella

Mentre endreçava el traster vaig trobar la maleta, una maleta antiga però bona, encara conservava el color viu i la qualitat de la pell. Vermella, amb grosses sivelles per comprimir-la i unes tanques daurades que s'havien desgastat.

Superaria la tria que estava fent entre coses per llençar i coses per guardar?

La vella maleta em va portar a Andorra, a Olot, a Llançà... aquells primers viatges amb els pares, una maleta plena de records, d'il·lusió...

Estava fent neteja per mirar endavant, per anar lleugera d'equipatge i remenar records no semblava la millor manera, o sí? Fer net, fer les paus amb el passat per ser la persona nova que anhelava.
Vaig obrir-la i a dins hi havia la nena. Tocant la seda del folre era altre cop a casa dels pares amb la maleta oberta sobre el llit i les piletes de roba al costat...

A la butxaca interior hi havia un mocador amb les inicials de l'àvia RP, Rosa Prats, i amb el mocador tota la càrrega d'un passat per superar. RP l'àvia admirada, matriarca transmissora de rols i estratègies que recollíem les noies de la família. Un viatge de quaranta anys he necessitat per desprendre-me'n.

Ara el mocador amb les inicials és la nau per viatjar a la meva infància, reconèixer-m'hi i, al tornar, celebrar la dona que sóc.

Definitivament la maleta es pot llençar, pesa massa.


Taller d'escriptura creativa amb la Carme Caum. Celrà, gener 2019. Conte a partir d’una maleta vermella.




Comentaris